Home > Sanatate > MERSUL MAGIC AL LUI DAI ZONG, TEHNICĂ ŞI QIGONG

MERSUL MAGIC AL LUI DAI ZONG, TEHNICĂ ŞI QIGONG

Dai Zong, care a trăit în timpul dinastiei Song (960-1279) avea o foarte mare eficienţă în mers şi a fost poreclit „Maestrul Umblă-Iute” în cronicile dinastiei Song scrise în anii 343-1345. În romanul clasic „Osândiţii mlaştinilor”, Dai Zong a fost descris ca un om care putea să parcurgă aproape 100 de km în şase până la opt ore. Viteza lui medie era de 13,2 km pe oră, viteză comparbilă cu cea a lui Xu Yongjiu care este un cunoscut atlet mărșăluitor din zilele noastre.

Cum putea oare Dai Zong să meargă aşa de mult cu o viteză aşa de mare, fără să obosească? Asta ne poate duce cu gândul la faptul că Dai Zong folosea Qigong-ul în tehnica de deplasare. Specialistii în Qigong şi medicină, susţin că un exerciţiu fizic ca acesta, făcând Qigong în timpul mersului pe jos exersează muşchii şi oasele, creşte controlul respiraţiei şi vigoarea corpului. Conform acestei teorii, când corpul şi membrele se mişcă, mintea şi gândul sunt liniştite şi controlează mişcarea fizică; iar prin respiraţie (Qigong), toată energia este concentrată în corp şi picioare. Combinarea armonioasă a mişcărilor corpului şi gândire poate dezvolta vigoarea şi forţa, şi produce viteză prin uniunea dintre mişcările corpului şi liniştirea minţii.

Antrenamentul se poate face în două feluri: practicând „liniştirea minţii stând linştit” sau „liniştirea minţii în mişcare”.

În primul caz, Qigong-ul este aplicat în timpul exerciţiilor de încălzire, înainte de a merge, pentru a obţine abilitatea de „a intra în linişte”.

„Intrarea în linişte” se poate face în modul următor:

În fiecare dimineaţă când aerul este proaspăt, staţi cu picioarele depărttate puţin mai mult decât lătimea umerilor, ochii şi gura semi-închisă, cu limba  sprijinind cerul gurii; menţine-ti umerii uşor căzuţi, şoldurile relaxate, pieptul în poziţie normală şi abdomenul tras; concentraţivă forţa în bazin în timp ce îndoiţi genuchii uşor coborând şoldurile natural, cu braţele îndoite din cot şi uşor depărtate de părţile laterale ale corpului. În timp ce faceţi aceste mişcări în mod natural, relaxat, confortabil, concentraţi-vă atenţia astfel ca să intraţi intr-o stare de linişte mentală.

Apoi respiraţi încet şi egal şi concentraţi-vă mintea în partea inferioară a abdomenului, sub buric, în timp ce aerul este expirat. După ce v-ati antrenat în acest fel un timp, mintea este limpede de orice, distracţii şi devine indiferentă la mediul exterior. În tot timpul exersării gândul veghează buricul. Această stare a minţii, de neexcitare sau nonconstrângere se numeşte Qigong „intrare în linişte”

În timpul practicii unii simt că respiratia a ajuns mai jos de buric. Aceasta arată că a sosit timpul când gândul „veghează buricul”. Atunci faceţi o schimbare şi duceţi gândul în „partea vitalităţii”, care este localizată între a doua şi a cincea vertebra. Aceasta este calea principală de obţinere a liniştirii mentale în mers.

„A intra în linişte” este mai greu şi constituie o barieră în depăşirea stadiului iniţial Qigong. O metodă simplă de a trece această barieră este de a găsi momentul când toate distracţiile din minte sunt înlăturate, iar mintea este intr-o stare de linişte şi să găsiţi cât mai multe asemenea momente pentru a intra „în linişte” şi să păstraţi această stare cât mai mult în minte, mintea să fie liniştită în mod constant.

Acum să vedem cum este şi cu „liniştirea minţii în mişcare”. În timp ce ne mişcăm (plimbăm), trebuie să privim în faţă la 10-15 metri şi să ascultăm propria respiraţie. Respiraţia trebuie făcută în modul următor: mai întâi inspiraţi rapid pe primii doi paşi, apoi expiraţi încet pe urmărorii 3-4 sau 5-6. Fi-ţi siguri că mintea este într-o stare de linişte şi că gândul este fixat pe „partea vitalităţii”, pentru a intra în linişte. Aceasta este de fapt un stimul indirect pentru creier, şi se manifestă ca un ecran împotriva interferenţelor cu exteriorul, sporeşte dobândirea abilităţii de a concentra gândul şi produce vigoare când corpul se mişcă. Antrenamentul îndelungat prin această metodă va întări sistemul nervos şi organele interne, talia, picioarele şi mersul.

 

 

comentează sau scrie o întrebare

You may also like
Numerograma Zilei 28 iulie 2016
Ziua de naștere 13 iulie – ziua oportunităţii fructificate
Ziua de naștere 1 iulie – ziua emancipării
Numerograma Zilei 26 iunie 2016

Leave a Reply