Home > Sanatate > Intervalele de timp ale zilei şi modul de funcţionare al creierului

Intervalele de timp ale zilei şi modul de funcţionare al creierului

Creierul  este un sistem complex și esențial corpului uman. De-a lungul timpului oamenii de știință au încercat să descopere răspunsul la multe dintre întrebările legate de activitatea acestuia, cum funcționează de fapt și cum reușim să îmbunătățim performanțele acestuia.

Memoria, visele și amintirile sunt strâns legate de activitate noastră cerebrală. În funcție de energia și fluctuațiile din timpul zilei/nopții, nivelul de expunere la lumină, somn, bioritm sau chiar moștenirea genetică, creierul are o întreagă activitate liniară.

Ce poți face tu pentru a îmbunătăți funcțiile sale? Răspunsul este simplu. Trebuie să cunoști momentele favorabile pentru a face anumite activități. Deși acestea diferă relativ puțin de la o persoană la alta, în definitiv sunt unici în felul nostru, acestea păstrează cam același sistem de reguli.

Cam așa arată ghidul zilnic al creierului tău:

Se spune că cine se trezește de dimineață, departe ajunge. Ei bine, acest lucru este adevărat. Trezitul de dimineață ne face mai productivi, energici și ne ajută să ne obișnuim cu un program regulat.

De la ora 7:00 la 9:00 nivelul ridicat al oxitocinei – hormone al iubirii – atinge cote maxime. Din acest motiv, este important ca dimineața să acordați atenție persoanelor dragi și, astfel, vă puteți începe ziua în toane optimiste.

Între orele 9:00 și  11:00, hormonal stresului este pe jumătate activ, având un grad moderat de cortizon, motiv pentru care creativitatea poate explorată la cote maxime. Nivelul de analiză și concentrare sunt mai mari, iar ideile pot fi “prinse” mult mai ușor din mers.

După ce am fost creativi, vine momentul deciziilor importante. Perioada de timp favorabilă unei gândiri analitice și “la rece” este 11:00 – 14:00. Oscilațiile melatoninei – un hormon resposabil cu reglarea somnului, memoria și sistemul imunitar – duc la predispoziția spre a lua decizii radicale și decisive, intr-un moment favorabil.

Intervalul  14:00 – 15:00 este dedicate unei binemeritate pauze. Imediat după ce ai mâncat, în jurul orei 14:00, începe procesul de digestie, iar sângele este transportat de la creier la stomac. De aceea, este indicat să ne odihnim mintea și să ne dedicăm unor activități relaxante.

După-amiaza, între orele  15:00 și 18:00, condiția fizică primează, iar acum reusești să colaborezi mai bine cu cei din jur și să fii mai activ. Predispoziția spre socializare se află la cote maxime, iar nivelul de adrenalină ajută la îndeplinirea sarcinilor zilnice.

Știm cu toții senzația unică pe care o avem când se termină o zi de munca și vrem să ne concentrăm doar pe noi, motiv pentru care intervalul 18:00 – 20:00 îl dedicăm  treburilor personale. Nivelul serotoninei crește, iar activitățile ideale sunt cele personale, dar nu foarte obositoare, creierul fiind deja solicitat. Plimbările în aer liber, jocurile sau lecturarea unei cărți pot fi ideale pentru  o seară plăcută.

20:00 – 22:00 – un interval în care activitățile trebuie să fie complet relaxante. Vizionarea unui film, o carte și un ceai bun, te pot ajuta să ai un somn bun și relaxant. Tranziția de la starea de veghe este destul de bruscă, de aceea trebuie să îi oferim răgazul necesar.

Se spune că intervalul în care creierul se reface cel mai bine este 22:00 – 1:00. Dacă reușim să ne creem un program care să includă somn în acest interval, vom avea zile mai productive și ușoare. Prioritar ar trebui să fie relaxarea completă. O baie caldă, deconectarea sau ușoare exerciții fizice, te pot ajuta să închei o zi fericit și să pregătești corpul pentru somn. Un somn odihnitor ar trebui să aibă între 7 și 9 ore, dar acest aspect depinde de fiecare persoană în parte.

http://iqool.ro/

comentează sau scrie o întrebare

You may also like
4 EXERCIȚII pentru MEMORIE
Puterea Numerelor și a semnificației lor
Numerograma Zilei 15 iunie 2016
03.01.2016

Leave a Reply